1. პროექტის სახელწოდება: ,,ვსაუბრობთ ქართული სალიტერატურო ენით".
2. პროექტის მთავარი იდეა(თემა) 1-2 წინადადებით: შევეცადოთ დავიცვათ ქართული ენა.
3. პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეები გაეცნობიან ქართული ენის მნიშვნელობას და იზრუნებენ ქართული ენის ნორმების დაცვაზე;
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ,რათა შეძლონ ქართული ენის მნიშვნელობის განსაზღვრა უძველესი დროიდან დღემდე; გაარკვევენ ,როგორ გადარჩა ქართული ენა XIX-XX საუკუნეებში და რა საფრთხის წინაშეა დღეს; შეეცდებიან მოიძიონ ცნობილი ადამიანების, პოლიტიკოსების, ჟურნალისტების მეტყველებაში დაშვებული შეცდომები და თავადაც აღმოაჩენენ ერთი კლასის ფარგლებში როგორ მეტყველებდნენ და როგორ გამოასწორეს.
5. მონაწილეთა ასაკი: 13-14წელი.VIII კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: 3თვე
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: კედლისა და ელექტრონული გაზეთი, ესეები, ელექტრო და ფოტოალბომი.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსი: ინტერნეტი, პროექტორი, დამხმარე ლიტერატურა, ვატმანი.
9. პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები): მასალის მოძიება დამხმარე ლიტერატურისა და ინტერნეტის საშუალებით; მოძიებულ მასალაზე დისკუსიის გამართვა; კედლის გაზეთის შექმნა; ესეების შესრულება.
10. საგნებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ესგ VIII .1,2,3,10
ქართ.
VIII. 10. მოსწავლეს შეუძლია წერილობით გადმოსცეს
საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს
კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტების მოხმობით.
11. პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი): ეკატერინე კაკაბაძე
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: kakabadzeekaterine1982@gmail.com
13. პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:kakabadze82.blogspot.com
2. პროექტის მთავარი იდეა(თემა) 1-2 წინადადებით: შევეცადოთ დავიცვათ ქართული ენა.
3. პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეები გაეცნობიან ქართული ენის მნიშვნელობას და იზრუნებენ ქართული ენის ნორმების დაცვაზე;
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ,რათა შეძლონ ქართული ენის მნიშვნელობის განსაზღვრა უძველესი დროიდან დღემდე; გაარკვევენ ,როგორ გადარჩა ქართული ენა XIX-XX საუკუნეებში და რა საფრთხის წინაშეა დღეს; შეეცდებიან მოიძიონ ცნობილი ადამიანების, პოლიტიკოსების, ჟურნალისტების მეტყველებაში დაშვებული შეცდომები და თავადაც აღმოაჩენენ ერთი კლასის ფარგლებში როგორ მეტყველებდნენ და როგორ გამოასწორეს.
5. მონაწილეთა ასაკი: 13-14წელი.VIII კლასი
6. ვადები/ხანგრძლივობა: 3თვე
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: კედლისა და ელექტრონული გაზეთი, ესეები, ელექტრო და ფოტოალბომი.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსი: ინტერნეტი, პროექტორი, დამხმარე ლიტერატურა, ვატმანი.
9. პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები): მასალის მოძიება დამხმარე ლიტერატურისა და ინტერნეტის საშუალებით; მოძიებულ მასალაზე დისკუსიის გამართვა; კედლის გაზეთის შექმნა; ესეების შესრულება.
10. საგნებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ესგ VIII .1,2,3,10
. ქართ.
VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ
საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
· სვამს კონკრეტულ საკითხს (კონკრეტული
საკითხი ლიტერატურული ნაწარმოებიდან, რაიმე მნიშვნელოვანი რეალური ყოფითი ფაქტის განხილვა,
ისტორიული მოვლენის შეფასება და ა. შ.) და ისმენს სხვების აზრს ამ საკითხთან დაკავშირებით;
ქართ.
VIII. 2. მოსწავლეს შეუძლია ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო
ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
·
ისმენს და კრიტიკულად აფასებს,
რამდენად შეესაბამება სხვების მიერ გამოყენებული ენობრივ-სტილური საშუალებები მსჯელობისას
გადმოცემულ შეფასებებს, დამოკიდებულებებსა და დასკვნებს;
ქართ.
VIII. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობის
ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
·
ამოიცნობს და იყენებს ზეპირი
მსჯელობისთვის დამახასიათებელ ძირითად ენობრივ საშუალებებს (მაგალითად, თვალსაზრისისა
და არგუმენტის გამოსაკვეთად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს: ინტერვალს საუბარში,
ინტონაციას, ხმის სხვადასხვა დონეებს, ჟესტიკულაციას და ა. შ.);
·
პრობლემური საკითხის შესახებ
წერს ნარკვევს, საგაზეთო სტატიას, მარტივ პროექტს, ახსნა-განმარტებითი ხასიათის ტექსტსა
და ანგარიშს;
·
ფაქტებზე, სტატისტიკურ მონაცემებზე,
სხვადასხვა წყაროზე (ენციკლოპედია, ლექსიკონები, ბეჭდვითი და ელექტრონული საინფორმაციო
საშუალებები) დაყრდნობით განსაზღვრავს პრობლემას, წერილობით აყალიბებს მოსაზრებას,
შეარჩევს ამ მოსაზრების განმამტკიცებელ არგუმენტებს;
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: kakabadzeekaterine1982@gmail.com
13. პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:kakabadze82.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий